Cees Klok

Wie
Na een opleiding kunstgeschiedenis en een korte periode als vrijwilliger in de kunst en cultuur heb ik een switch gemaakt naar communicatie. Via organisaties in de kunstharsen-chemie, de gemengde branche, de educatieve uitgeverswereld en de automatisering ben ik bij Windesheim terecht gekomen: een weg van ‘shareholders value’ naar maatschappelijk nut. De hogeschool is een fijne organisatie met veel mogelijkheden, waarin ik mijn creativiteit regelmatig kan benutten: in tekst en beeld en presentaties. Bij het ontwikkelen van concepten en oplossingen. Of bij het schrijven van rijm of het begeleiden van een lied op gitaar, als er iets te vieren is. Scheppen en spelen geven mij energie.

Waarom
Of toneel niet iets voor mij was? Een onverwachte vraag laat op de avond op de dansvloer. ‘Waarom ik?’, was mijn eerste reactie. Waarom niet?, mijn tweede. En na een kennismaking met Windkracht en een avondje improvisatie-oefeningen met de andere spelers was ik over de streep. Dit is nieuw, uitdagend, een beetje eng en gezellig.
Na jarenlange intieme omgang met Erato, Euterpe en Clio - en in mindere mate met Calliope, Terpsichore en Polyhymnia - verheug ik me op de nadere kennismaking met Melpomene en Thalia. Spelen bij Windkracht is voor mij een ontdekking van nieuwe terreinen van creativiteit. En ik geniet van het spel met de anderen.

Wanneer
Sinds de zomer van 2016. De spooktrein is mijn eerste ervaring met toneel.

Quote
"Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendía denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs." (G. G. Marquez, 100 jaar eenzaamheid).